לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454
לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454

רשלנות רפואית בלידה

רשלנות רפואית בלידה
רשלנות רפואית בלידה

במקרים שבהם נולד ילד עם מוגבלות כתוצאה מרשלנות בלידה או שנגרם ליולדת נזק גופני משמעותי עקב רשלנות בית החולים מומלץ לברר קיומה של עילת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה.

למשרדנו ניסיון רב בניהול תביעות בגין רשלנות רפואית בלידה וייצוג ילדים עם צרכים מיוחדים עקב רשלנות רפואית בלידה.

במהלך השנים, גבה משרדנו פיצויים בשווי של עשרות מיליוני ש”ח עבור לקוחות המשרד בגין תביעות רשלנות רפואית.

מהי רשלנות רפואית בלידה ?

רשלנות רפואית בלידה מוגדרת כהתרשלות של הצוות הרפואי, באחד משלבי הלידה או במהלך הלידה עצמה, אשר גרמה לנזק ליילוד או ליולדת.

רשלנות בזמן הלידה או בכל אחד משלבי הלידה עשויה לגרום לנזקים חמורים הן ליילוד והן ליולדת. רשלנות רפואית בלידה עלולה לגרום לפגיעה קשה ביילוד, לרבות פגיעה מוחית שתוצאותיה יכולות להיות: שיתוק מוחין (CP), פיגור שכלי, אפילפסיה ופרכוסים, עיוורון, חירשות ואף מוות. רשלנות בלידה אף עלולה לגרום לנזקי גוף קשים ביולדת עם פגיעה תפקודית משמעותית ואף למוות.

כיצד מבררים תביעת רשלנות רפואית בלידה ?

תביעת רשלנות בלידה הינה תביעה מורכבת הטומנת סיכויים וסיכונים בחובה. לכן, מומלץ לפנות להתייעצות עם עורך דין רפואי העוסק באופן ספציפי בתביעות רשלנות רפואית בכלל ורשלנות רפואית בלידה בפרט. להרחבה בנושא ניתן לקרוא את המאמר “כיצד לבחור עורך דין לרשלנות רפואית“.

עורך הדין יידע לתחקר ולתשאל אתכם ולברר את כל העובדות הנדרשות. לאחר מכן יהיה מקום לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי למקרה, לרבות כרטיס מעקב הריון, תיקה הרפואי של היולדת מבית החולים, תיקו הרפואי של היילוד וכו’.

ככלל, כל טענה שעניינה ברפואה צריכה להיתמך בחוות דעת רפואית. לפיכך, לאחר השלמת איסוף החומר הרפואי משרדנו יעבור על כל החומר שיתקבל וינתח אותו, ובמקרים המתאימים, ולאחר תיאום עם הלקוח, נפנה למומחה רפואי בתחום המתאים (בד”כ גניקולוג) לצורך ייעוץ וקבלת חוות דעת ככל שלדעת המומחה אכן היתה רשלנות בלידה.

לעיתים יש צורך במספר חוות דעת לצורך ביסוס וניהול תביעות בגין רשלנות בלידה הן לצורך הוכחת אחריות בית החולים והן לצורך הוכחת הנזקים שנגרמו ליילוד והצרכים להם הוא יזדקק.

למשרדנו קשרי עבודה שוטפים עם מומחים רפואיים בכירים אשר במקרים המתאימים כותבים חוות דעת המבססות את התביעה ומגדילים את הסיכויים לקבלת פיצוי הולם המשקף את הנזקים שנגרמו.

כמה זמן צפויה להימשך תביעת רשלנות רפואית בלידה ?

משך הזמן לניהול תביעת רשלנות בלידה עשוי להשתנות ממקרה למקרה, בהתאם למורכבות התיק, הנזק שנגרם ועוד גורמים רבים אחרים. ככלל, תביעות מסוג זה עשויות להימשך מספר שנים, אולם כל מקרה לגופו.

עד מתי ניתן להגיש תביעת רשלנות בלידה ? מהי תקופת ההתיישנות ?

ככלל, יש להגיש תביעת רשלנות רפואית תוך 7 שנים מהיום שבנו נוצרה עילת התביעה, אחרת התביעה תתיישן ולא ניתן יהיה לבררה. לכן, במידה וליולדת נגרמו נזקים בלידה, ככלל, היא תוכל לתבוע על נזקיה עד 7 שנים מהיום שבו נגרמו הנזקים. יחד עם זאת לכלל יש חריגים, כך לדוגמא במקרה שבו הנזק התגלה רק מאוחר יותר או במידה ויולדת לא ידעה ולא יכל לדעת את העובדות המרכיבות את עילת התביעה ועוד. חריג חשוב נוסף נוגע לקטינים, כאשר במידה והיילוד נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית, הרי שניתן להגיש תביעה עד הגיעו גיל 25 (7 שנים מיום שהקטין בגר).

בכל מקרה, לא מומלץ להמתין עם בירור התביעה ומומלץ לפנות לבירור עם עורך דין רשלנות רפואית בהקדם האפשרי. ברור לנו, כי משפחה אשר נולד לה ילד עם צרכים מיוחדים מקדישה את מרבית זמנה לטיפול ביילוד, שיקומו וקידומו, ולא תמיד יש את הזמן או האנרגיה ל”התעסק” עם תביעת רשלנות רפואית. לעיתים גם אין את התקציב לכך. אולם, ככל שאכן היתה רשלנות בלידה אשר גרמה לנזקיו של היילוד, הפיצוי הצפוי להיפסק בתביעות אלה, מיועד כדי לספק ליילוד את כל צרכיו המיוחדים עד לאריכות ימי חייו.

מהן ההוצאות הצפויות בניהול תביעת רשלנות בלידה ?

כדי להתחיל בבירור תביעת רשלנות בלידה, יש לאסוף את החומר הרפואי הרלוואנטי (כאשר העלות תלויה בעיקר בהיקף החומר הרפואי ונעה לרוב בין מאות שקלים לבין אלפי שקלים בודדים).

העלות העיקרית בניהול תביעת רשלנות רפואית בלידה הינה מימון חוות הדעת הרפואית, כאשר העלות הכוללת עשויה להסתכם בסכומים של עשרות אלפי שקלים. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי הפנייה למומחים הרפואיים נעשית בצורה מדורגת, כאשר לרוב נעשית פנייה לבירור ראשוני במסגרתו מתבקש המומחה ליידע אותנו האם קיימת עילת תביעה או לא – כלומר האם היתה רשלנות בלידה. ייעוץ זה עולה ללקוח אלפי שקלים בודדים, ורק במידה והיתה רשלנות, הלקוח נדרש להשלים את מלוא שכר טרחתו של המומחה. היות והנזקים שנגרמו בשל רשלנות רפואית בלידה עשויים להיות קשים, גם הפיצויים במקרים אלה עשויים להיות גבוהים מאוד ולהסתכם במיליוני ש”ח, כך שבמקרים הראויים בהחלט יש מקום לברר את התביעה ולשאת בעלויות הנדרשות.

כיום, ישנן אפשרויות שונות גם למי שידו אינה משגת וישנן חברות המסכימות לסייע במימון חוות הדעת הרפואיות בתנאים מסוימים, כך שגם תובעים אשר אין להם כסף יוכלו להגיש תביעה רפואית מבוססת וראויה.

לצורך הגשת תביעה לבית המשפט הלקוח נדרש לשלם אגרת בית משפט, כאשר האגרה הראשונה שיש לשלם בעת הבאת ההליך לבית המשפט נגזרת מהשאלה האם התביעה הוגשה לבית משפט השלום (בתביעות המגיעות עד ל – 2,500,000 ש”ח) או לבית משפט המחוזי (בתביעות שהסכום הנתבע הוא מעל ל- 2,5000,000 ש”ח). השיעור הראשוני של האגרה בתביעות אלה הוא נמוך יחסית (ועומד על 700-1,200 ש”ח).

כמו כן, ייתכנו הוצאות נוספות בהמשך ניהול ההליך.

מהו שכר טרחת עורכי דין בתביעת רשלנות רפואית בלידה ?

משרדנו נוהג לגבות את שכר הטרחה בתביעות רשלנות בלידה באחוזים מסכום הפיצוי שמקבל במקרה של הצלחה. כלומר, לרוב, רק במידה והתביעה מתקבלת ומושג פיצוי ישולם שכר טרחה בהתאם לאחוזים עליהם סוכם מראש. שיעור האחוזים עשוי להשתנות בהתאם לנסיבות המקרה ולמורכבות העניין.

דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית בלידה:

• היעדר התייחסות מצד הצוות הרפואי לעבר המיילדותי של היולדת וגורמי סיכון.

• התעלמות של הצוות הרפואי מתלונות היולדת.

• אי ביצוע הבדיקות הנדרשות לצורך הבטחת שלומה של היולדת או העובר.

• היעדר התייחסות הולמת לתוצאות בדיקות המוניטור (הבודק את דופק העובר) או פיענוח רשלני של בדיקות המוניטור העוברי. כתוצאה מכך, לא מאובחנת מצוקה עוברית המחייבת סיום הלידה בדחיפות.

• התרשלות בפענוח בדיקות המעידות על מצבה של היולדת או העובר.

• אי אבחון מצוקה עוברית בזמן וטיפול רשלני חרף סימנים המעידים על מצוקה עוברית.

• אי אבחון תשניק (אספיקציה) בעובר או טיפול רשלני חרף סימנים המעידים על תשניק בלידה (חוסר חמצן בלידה).

• איחור ביילוד היילוד למרות סימנים המעידים על כך שהוא במצוקה (כגון במקרים של צניחת חבל הטבור).

• רשלנות בבחירת אופן סיום הלידה. כך למשל התעקשות על לידה וגינלית או מכשירנית במקרים המחייבים ניתוח קיסרי.

פטירת תינוק עקב רשלנות רפואית בלידה.

שיתוק מוחין כתוצאה מרשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בלידת מלקחיים או רשלנות רפואית בלידת ואקום.

• רשלנות בקביעת גיל העובר או בקביעת משקלו של העובר, באופן המשליך על מועד סיום ההריון ובחירת צורת הלידה.

• העדר התייעצות עם מומחים מתאימים.

• מעקב רשלני במהלך שלבי הלידה השונים, לרבות אי התייחסות לאורך שלבי הלידה השונים והתקדמות הלידה.

רשלנות בהרדמה אשר גרמה לנזק ליולדת או ליילוד.

• רשלנות בזמן הלידה או בניתוח הקיסרי תוך גרימת נזק ליולדת.

• אי יידוע היולדת בדבר סיכויים וסיכונים הכורכים בלידה, באופן סיום הלידה, בשיטה לסיום הלידה וכו’.

• רשלנות רפואית בטיפול במקרים של דימום לאחר לידה.

ניסיון המשרד בתביעות רשלנות בלידה

למשרד עורכי דין אורי דלאל ניסיון רב בייצוג ילדים עם צרכים מיוחדים עקב רשלנות רפואית בלידה.

במקרים אלה פועל משרדנו לצורך קבלת הפיצוי המקסימאלי אשר יאפשר המשך שיקומו של הנפגע, הבטחת המשך קיומו בעבוד ואספקת כל צרכיו המיוחדים עד לאריכות ימי חייו.

באותם מקרים שבהם נגרמה ליילוד פגיעה משמעותית כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה, עשוי להיפסק פיצוי גבוה מאוד בסך של מיליוני ש”ח, ועל כן יש חשיבות רבה לבירור התביעה באופן יסודי.

אם אתם סבורים כי ילדם נפגע כתוצאה מרשלנות רפואית בלידה מומלץ לפנות לעורך דין הבקיא בתחום לבירור יסודי ומקיף של תביעת רשלנות בלידה.

לייעוץ ראשוני והערכת סיכוייה התביעה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל בטל’: 05544-485312 או בדוא”ל: [email protected].

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל

054-4485312 [email protected]

עורך דין רשלנות רפואית בלידה

מומלץ לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית בלידה במקרים שבהם נולד יילוד עם מוגבלות קשה לאחר הלידה או במקרים שבהם נגרם ליולדת נזק משמעותי לאחר הלידה. עורך דין רשלנות רפואית בלידה תביעות רבות מוגשות בארץ בגין רשלנות רפואית בלידה. הסיבות לכך שונות, ובהן שכיחות הלידות, חשיבות הנושא והנזקים החמורים שעלולים להתרחש עקב רשלנות רפואית בלידה....
קרא עוד

קרע דרגה 4 בלידה

קרע דרגה 4 הינו קרע חמור בלידה העשוי להותיר נזקים קשים ובלתי הפיכים ליולדת. במקרים שבהם אובחן קרע בדרגה 4 ייתכן ויש מקום לבחון תביעת רשלנות רפואית בלידה. קרע דרגה 4 בלידה  תעלת פי הטבעת מוקפת על ידי שני שרירים טבעתיים המהווים סוגר למניעת דליפה לא רצונית של צואה. בניגוד לקרעים שטחיים של חיץ הנקבים...
קרא עוד

קרע דרגה 3 בלידה רשלנות רפואית

במקרה של קרע חמור בלידה, כמו במקרה של קרע דרגה 3 בלידה, ייתכן ויש מקום לבחון קיומה של עילת תביעה בגין רשלנות רפואית בלידה. קרע דרגה 3 בלידה  בעוד שקרעים מדרגה 1 ו-2 אינם מערבים את סוגרי פי הטבעת והינם שכיחים וקלים יחסית, הרי שקרעים בדרגה 3 מערבים את שרירי הסוגר של פי הטבעת ועלולים...
קרא עוד
שיתוק מוחין CP רשלנות רפואית

שיתוק מוחין CP

במידה ונולד לכם ילד עם שיתוק מוחין CP כתוצאה מרשלנות רפואית מומלץ לבחון קיומה של עילת תביעה לפיצויים. שיתוק מוחין CP ההגדרה של שיתוק מוחין CP מתייחסת לקבוצת ליקויים בהתפתחות התנועה והיציבה כתוצאה מפגיעה במוח, כאשר מידת המוגבלות עשויה להתשנות ממקרה למקרה. לליקויים המוטוריים עשויים להתלוות גם הפרעות נוספות, כגון: ליקויי ראייה, שמיעה, פירכוסים, פיגור...
קרא עוד
צניחת חבל הטבור

צניחת חבל הטבור

מקרים של צניחת חבל הטבור עשויים להסתיים בתוצאה הרת אסון ולגרום לפגיעה קשה ליילוד. במידה וילדך נפגע מרשלנות רפואית בלידה מומלץ לפנות בהקדם לבחינת עילת תביעת רשלנות רפואית.   צניחת חבל הטבור צניחת חבל הטבור (Umbilical cord prolapse) הוא מצב רפואי העשוי להתרחש במהלך הלידה שבו חבל הטבור יורד לאזור הסגמנט הרחמי התחתון ולמעשה מופיע לפני...
קרא עוד
חוסר חמצן למוח

חוסר חמצן למוח

במקרים שבהם נגרם חוסר חמצן למוח הדבר עלול להוביל לפגיעה מוחית קשה ובלתי הפיכה ואף לגרום למוות.  במידה והפגיעה המוחית נגרמה כתוצאה מרשלנות של רופא או איש צוות רפואי מומלץ לבחון קיומה של עילת תביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית. חוסר חמצן למוח – פגיעה מוחית קשה חוסר באספקת חמצן למוח עלול לגרום לפגיעה מוחית ואף...
קרא עוד
Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support