לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454
לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454

עורך דין רפואי – תביעה רפואית

עורך דין רפואי
עו”ד רפואי

ניהול תביעת רשלנות רפואית ע”י עו”ד רפואי

תביעה רפואית הינה תביעה אזרחית נזיקית לקבלת פיצויים בגין נזק שנגרם עקב התרשלות או מחדל של גורם רפואי. במקרים אלה של רשלנות רפואית, התוצאות עשויות להיות הרות אסון מבחינתו של המטופל והם עלולים להסתיים בפגיעה פיזית או נפשית חמורה, נכות רפואית לצמיתות ואף מוות. במאמר זה נספק טיפים וכלים כיצד לבחור עורך דין רפואי לצורך ייצוג בתביעה רפואית.

תביעה רפואית

רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל אחד ענפי הרפואה, ומידי שנה מוגשות תביעות רפואיות רבות בתחום הגניקולוגיה ומיילדות, גנטיקה, נוירוכירורגיה, רפואת ילדים, קרדיולוגיה, רפואה דחופה, נוירלוגיה, כירורגיה, רפואת משפחה, עיניים, רפואה פנימית וכו’.

תביעות רפואיות יכולות להיות מופנות כנגד כל גורם רפואי (רופא, אחות, מעבדה וכו’), מוסד רפואי, בתי חולים ממשלתיים, ציבוריים או פרטיים, מכונים, קופת חולים, גורמי רפואה פרטיים ועוד.

כדי להוכיח תביעה רפואית יש צורך להוכיח כי הצוות הרפואי התרשל, כלומר נהג בניגוד לפרקטיקה הרפואית הסבירה, וכי כתוצאה מאותה התרשלות נגרם למטופל נזק.

ככלל, על הנפגע התובע בתביעה רפואית להוכיח את כל התנאים הללו, כאשר כל טענה רפואית צריכה להיות מוכחת באמצעות חוות דעת רפואית ערוכה כדין על ידי מומחה מתאים, ולעיתים יש צורך ביותר מחוות דעת אחת.

עורך דין רפואי

עורך רפואי הינו עורך דין העוסק בתחום המשפט והרפואה, בעל ידע וניסיון בניהול תביעות רשלנות רפואית. תחום זה מצריך ידע משפטי נרחב ומעמיק לצד הבנה ובקיאות רפואית. עורך דין רפואי מיומן יידע לאסוף את כל הנתונים ולברר את כל העובדות הנחוצות, לתחקר ולתשאל את הנפגע וגורמים נוספים, לנתח את החומר הרפואי, ולפנות למומחים הרפואיים הרלוואנטיים לצורך  ביסוס תביעת רשלנות רפואית ראויה שסיכויי הצלחה בצידה.

מניסיוננו, במקרים נדירות ביותר, מודה הצוות הרפואי בטעותו, כך שבמרבית המקרים התובע יצטרך להוכיח את תביעתו, כאשר לא תמיד החומר הרפואי משקף הלכה למעשה את השתלשלות העניינים ונדרשת עין מיומנת מאוד כדי לאתר סתירות בחומר הרפואי, מסמכים רפואיים חסרים, בדיקות אשר היו חייבות להתבצע ולא בוצעו ועוד.

תביעה רפואית עשויה להיות תביעה מורכבת ביותר, כאשר במרוצת השנים פותחו דוקטרינות משפטיות כגון: דוקטרינת הנזק הראייתי, אובדן סיכויי החלמה, הגברת סיכון, הסכמה מדעת, פגיעה באוטונומיה וכו’.

סכומי הפיצויים הנקבעים בתביעות רפואיות עשויים להיות גבוהים ביותר ולהסתכם במיליוני ש”ח, כשהדבר תלוי בחומרת הפגיעה, הנכות הרפואית והתפקודית שנגרמה לנפגע, גילו, ההפסדים שנגרמו לו והצרכים המיוחדים שהנפגע יזדקק להם עד לאריכות ימי חייו,כמו גם ונתונים רבים משתנים אחרים.

יש גם לזכור, כי תביעה רפואית כרוכה לרוב בהוצאות כספיות משמעותיות.

לפיכך, יש חשיבות רבה בפנייה לעורך דין רפואי מנוסה ומיומן לצורך ניהול תביעת רשלנות רפואית אחראית ומבוססת.

המלצות על עורך דין רפואי

כדי לבחור את עורך הדין המתאים עבורכם מומלץ לבחור בעורך דין העוסק באופן ספציפי בתחום הרלוואנטי, ובמקרה זה בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, לרבות ובפרט בתחום הרשלנות. כך למשל בתביעות של הולדה בעוולה או במקרים של לידת ילד עם שיתוק מוחין עקב רשלנות רפואית מומלץ לפנות לעורך דין העוסק ברשלנות בהריון ובלידה.

מומלץ להיעזר בהמלצות של מכרים, אך אין תחליף להתרשמות ישירה מעורך הדין. עוד מומלץ לקרוא מאמרים שכתב אותו עורך דין בתחום רשלנות רפואית, פסקי דין ותביעות בהן היה מעורב, מידת ניסיונו בתחום הספציפי, הצלחות של משרדו ועוד.

מומלץ לברר האם פגישת ייעוץ ראשונית כרוכה בתשלום, כאשר בבדיקה זו יש להצטייד בכל החומר הרפואי ובמהלכה תוכלו להתרשם האם עורך הדין אכן בקיא בתחום ומה הוא חושב על סיכויי התביעה ושוויה.

מעבר לניסיון והמקצועיות, חשוב לבחון גם את מידת הכימיה שנוצרה עם עורך הדין. זכרו כי הליך של תביעת רשלנות רפואית עשוי להימשך גם מספר שנים, ולכן יש גם חשיבות לקשר טוב ומפרה עם עורך דין המבוסס, בין היתר, על כבוד ואמון.

לרוב שכר טרחת עורכי דין רשלנות רפואית  נגבה רק במקרים של הצלחה. כלומר רק במידה ומתקבלים פיצויים, ישולם שכר טרחה לעורך הדין וזאת בהתאם לאחוזים מהפיצוי כפי שסוכמו מראש.

חשוב מאוד לסכם את כל תנאי ההתקשרות מראש, וזאת על מנת למנוע אי הבנות מיותרות בהמשך הדרך.

לייעוץ ראשוני והערכת סיכויי התביעה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל בטל’: 0544-485312, או בדוא”ל: [email protected].

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל

054-4485312 [email protected]

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support