לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454
לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454

רשלנות רפואית שיניים

טיפול שיניים המבוצע באופן לקוי עלול לגרום לסבל רב, לעוגמת נפש ולנזקים כספיים כבדים שנגרמים  כתוצאה מטיפול שיניים רשלני ולא מקצועי בכל ענפי רפואת השיניים. משרדנו פועל למיצוי זכויות על נזקים שנגרמו עקב רשלנות רפואית בכל ענפי רפואת השיניים.

רשלנות רפואית שיניים מידע

רפואת שיניים כוללת טיפולים רפואיים כירורגיים, משמרים וכן טיפולים אסתטיים  אלקטיבים – אשר אינם הכרחיים לבריאותו של המטופל ונעשים לרוב לבקשתו.

רשלנות רפואית במסגרת טיפול שיניים, יכולה להתרחש הן בטיפול הכרחי, כגון:טיפולים משמרים כירורגיים  והן בטיפולים אסתטיים.

ניתן להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית שיניים לבית המשפט נגד רופא השיניים ו/או המרכז הרפואי המעסיק רופאים   כגון: קופ”ח, בי”ח ומרכזים רפואיים אחרים  כאשר נגרם לכם נזק פיסי ממשי עקב הטיפול.

כידוע, ישנם מגוון ענפי התמחות ברפואת השיניים כגון: כירורגית פה ולסת, פריודונטיה -רפואת חניכיים, אורתודונטיה- יישור שיניים (לילדים ומבוגרים), פרוסתודונטיה – רפואת שיקום הפה, אנדודונטיה – טיפולי שורש, רפואה אסתטית, רפואת שיניים לילדים ועוד. נוכח ריבוי ההתמחויות, ישנה חשיבות גדולה מאוד כי הטיפול יבוצע על ידי רופא שיניים מומחה בתחומו.

כאב שיניים

חשוב לדעת 

על רופא השיניים מוטלת אחריות לשמור על בריאות שיניו של המטופל ועל שלומו בכל שלבי הטיפול. טיפול בילתי מקצועי שאינו זהיר מהווה עילה לרשלנות רפואית, כאשר הרופא אינו מאבחן את הבעיה, מאבחן באופן שגוי או בשלב מאוחר את הבעיה. האבחון השגוי יכול לנבוע מסיבות שונות תוך ביצוע טיפול בחוסר תשומת לב או חוסר ידע שבסופו נגרם נזק.

בתביעות רשלנות שיניים מדובר בתביעות מורכבות כאשר נטל ההוכחה חל על התובע. המלצתנו להגיע לפגישת ייעוץ מצוידים בכל החומר הרפואי הרלוונטי, לרבות תכנית טיפול שנערכה בטרם תחילתו, צילומי שיניים ממכונים, אשפוזים תרופות לפני במהלך ואחרי הטיפול וכל מסמך שברשותכם לעיון עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית.

עורך דין רשלנות רפואית ייעזר בחוו”ד מומחה רפואי בתחום על מנת לבסס את עילת הרשלנות הנבחנת לפי  מבחנים שנקבעו בחוק ובפסיקה. מעבר להוכחת התרשלות הרופא והנזק שנגרם למטופל נדרשת גם הוכחת הקשר סיבתי בין הפרת חובת הזהירות לבין הטיפול  הרשלני שבעטיו נגרם נזק למטופל.  כגון: פגיעה עיצבית עקב ביצוע טיפול כירורגי שמרני או פרותטי לקוי  שגרם עיוות בפנים, איבוד תחושה בלסת, ריור בלתי נשלט מהפה, קושי בלעיסה לאחר הטיפול, נזק לשיניים סמוכות או לרקמות סביבן.

תביעות נוספות בתחום של רשלנות רפואית שיניים נוגעות להיעדר הסכמה מדעת או פגיעה באוטונומיה במצבים שבהם לא ניתן למטופל הסבר מניח את הדעת אודות הסיכונים הצפויים מהטיפול לרבות חלופות  או אי מתן טיפול כלל.

ביהמ”ש בוחן את פעולותיו של רופא השיניים וקובע אם היה הגיוני, סביר וראוי, בהתאמה לפרקטיקה הרפואית המקובלת שהייתה נהוגה בעת ביצוע הטיפול ובהתאם לנסיבות המקרה שלפניו.

פיצויים במקרים של רשלנות רפואית שיניים

ביהמ”ש יפסוק את גובה הפיצויים עפ”י חומרת הנזק שנגרם, הכוללים נזקי גוף ונפש, סבל מיותר לרבות עוגמת נפש, העשויים להגיע לסכומים גבוהים.

כך למשל עשויים להיפסק פיצוי בגין הפסדי שכר, טיפולים רפואיים, טיפולים מתקנים, טיפולים עתידיים, הוצאות רפואיות, תרופות, כאב וסבל ועוד.

ניסיון משרדנו בתביעות של רשלנות רפואית שיניים

אם הינכם חשים כי טיפול השיניים שקיבלתם לקוי או נגרם לכם נזק וסבל מיותרים בעקבותיו ניתן לפנות למשרדנו לצורך הערכת סיכויי התביעה ושוויה.

למשרדנו ידע וניסיון משפטי-רפואי רב בתחום של רשלנות רפואית שיניים. עו”ד דנה נחמני ממשרדנו מרכזת את תחום רשלנות רפואית שיניים במשרדנו. במשך שנים רבות, היתה עו”ד נחמני מנהלת מרפאת שיניים בתחום הכירורגיה, פריודונטיה, פרוסטודונטיה ילדים ואסתטיקה וצברה ידע רפואי רב.

ניתן לפנות להערכת סיכויי התביעה ושוויה לעו”ד אורי דלאל בטל’: 0544-485312 או בדוא”ל: [email protected].

רשלנות רפואית בהריון

תסמונת אדוארדס

במידה ונולד לכם ילד או ילדה עם תסמונת אדוארדס שלא אובחנה במהלך ההריון, בדקו אפשרות לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בהריון (תביעת הולדה בעוולה).  תסמונת אדוארדס במקרים של תסמונת אדוארדס (טריזומיה 18) ישנו פגם גנטי של שלושה עותקים של כרומוזום 18 במקום שניים.  מרבית העוברים הלוקים בתסמונת מתים במהלך ההריון. לתינוקות שנולדו עם המחלה הקשה...
קרא עוד
רשלנות רפואית בהריון

פיגור שכלי גנטי

במידה ונולד לכם ילד עם פיגור שכלי שמקורו גנטי מומלץ לבדוק אפשרות לתביעת רשלנות רפואית בהריון. להרחבה בנושא מומלץ לקורא את המאמר להלן שכותרתו: פיגור שכלי גנטי.  מהו פיגור שכלי / מוגבלות שכלית התפתחותית? פיגור שכלי הוא מצב של עיכוב בהתפתחות השכלית ביחס לאוכלוסיה הכללית הגורם לתפקוד אינטלקטואלי נמוך מן הממוצע. המושג פיגור שכלי מבטא...
קרא עוד
רשלנות רפואית בהריון

בדיקת NIPT

במידה ונולד לכם ילד או ילדה עם תסמונת גנטית או הפרעה כרומוזומלית ולא נמסר לכם מידע אודות בדיקת NIPT במהלך ההריון, יש מקום לבחון קיומה של עילת תביעת רשלנות רפואית בהריון (הולדה בעוולה).  מהי בדיקת NIPT? בדיקת NIPT (Non Invasive Prenatal Test כלומר בדיקה לא פולשנית טרם הלידה) הינה בדיקת דם שנועדה להעריך את הסיכון...
קרא עוד
רשלנות רפואית בהריון

מחלת SLO פיצויים בגין רשלנות רפואית

במידה ונולד לכם ילד או ילדה עם מחלת SLO (Smith Lemli Opitz) בדקו אפשרות לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בהריון או רשלנות בייעוץ גנטי. מחלת SLO (Smith Lemli Opitz) מחלת SLO הינה מחלה גנטית חמורה בה יש פגם בייצור התקין של הכולסטרול עקב מחסור באנזים DHCR7. החולים במחלת SLO עשויים לסבול מפגיעה רב מערכתית, לרבות...
קרא עוד
רשלנות רפואית בהריון

תסמונת ווקר וורבורג (Walker Warburg)

במידה ונולד לכם ילד או ילדה עם תסמונת ווקר וורבורג Walker Warburg (WWS) בדקו אפשרות לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בהריון או רשלנות בייעוץ גנטי. תסמונת ווקר וורבורג  תסמונת Walker Warburg הינה מחלה תורשתית חמורה מאוד המאופיינת בבעיות בשרירים, מוח ועיניים. בד”כ ניתן להבחין ברפיון שרירים לאחר הלידה, איחור ניכר בהתפתחות השכלית והפרעה קשה בראייה.  ...
קרא עוד
תסמונת קוקיין (Cockayne disease)

תסמונת קוקיין (Cockayne disease)

במידה ונולד לכם ילד או ילדה עם תסמונת קוקיין (Cockayne disease) בדקו אפשרות לתביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית בהריון או רשלנות בייעוץ גנטי. תסמונת קוקיין מחלת קוקיין הינה מחלה תורשתית הפוגעת במספר רב של מערכות ומתאפיינת בבעיות גדילה והפרעות נוירולוגיות עקב נזק למעטפת העצבים במח ובעצבים היקפיים.  סימני המחלה עשויים לכלול פיגור שכלי, ראש קטן...
קרא עוד
חוסר חמצן למוח

חוסר חמצן למוח

במקרים שבהם נגרם חוסר חמצן למוח הדבר עלול להוביל לפגיעה מוחית קשה ובלתי הפיכה ואף לגרום למוות.  במידה והפגיעה המוחית נגרמה כתוצאה מרשלנות של רופא או איש צוות רפואי מומלץ לבחון קיומה של עילת תביעה לפיצויים בגין רשלנות רפואית. חוסר חמצן למוח – פגיעה מוחית קשה חוסר באספקת חמצן למוח עלול לגרום לפגיעה מוחית ואף...
קרא עוד
רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל

054-4485312 [email protected]

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support