לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454
לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

רשלנות באבחון גידול במוח

במאמר זה נתמקד במקרים שבהם מומלץ לשקול תביעת רשלנות רפואית באבחון גידול במוח. במידה ונגרם לך נזק כתוצאה מאיחור באבחון או בטיפול בגידול במוח מומלץ לבחון אפשרות של תביעת רשלנות רפואית.

מהו גידול במוח ?

גידול במוח הוא שגשוג של קבוצת תאים בתוך רקמת המוח או בתוך הגולגולת אשר בעת גדילתם הם דוחקים ולוחצים על מבני המוחה התקינים.

נהוג לסווג גידול במוח כגידול שפיר (low grade) או ממאיר (high grade), גידול ראשוני (כלומר ממקור תא ברקמת המוח) או גידול שניוני (כלומר גרורה מממאירות הנמצאת במקום אחר בגוף) ועוד.

דוגמאות לסוגים של גידולים במוח: מנינגיומה (גידול ממקור קרום המוח), שוואנומה וסטיבולארית (אקוסטיק נוירומה), גרורות מגידולים סרטניים באיבים מרוחקים (לדוגמא במצבים של סרטן ריאה, סרטן שד ומלנומה), גליומה, נוירוציטומה, קרניופרינגיומה, המנגיובלסטומה, ליפומה ועוד.

מהם התסמינים של גידול מוחי ?

הסתמינים במקרים של גידול מוחי עשויים להשתנות ממטופל למטופל, בין היתר, בשים לב לסוג הגידול, מיקומו, גודלו, הלחץ שהוא מפעיל על רקמת המוח עוד.

זאת ועוד, התסמינים עשויים להחמיר בהדרגה לאורך תקופה ממושכת או אף להתפרץ באופן חריף ומיידי (לדוגמא הופעה של שיתוק או הפרעות ראייה או פרכוס וכו’).

בין סימני אזהרה לגידול במוח ניתן למצוא: כאבי ראש, סחרחורות, טשטוש ראייה, שינוי אופי, הפרעות אנדוקריניות ועוד.

בין התסמינים הנפוצים לגידול במוח ניתן למצוא: שיתוק או חולשה, כאבי ראש, סחרחורות, טשטוש ראייה או כפל ראייה, ירידה בשמיעה, פרכוסיים, שינוי אופי, בחילות והקאות ועוד.

רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

במקרים שבהם היה עיכוב באבחון או בזיהוי של גידול במוח או איחור בטיפול המתאים ייתכן וקיימת תביעת רשלנות רפואית.

איחור באבחון גידול במוח עלול לגרום לנזקים קשים, לרבות שיתוק ואף מוות.

המשמעות של איחור באבחון במוח גם עשויה להיות סבל וטיפולים מיותר שלעיתים אף נמשכים שנים לפני האבחנה הנכונה.

הרשלנות במקרים אלה יכולה להיות של רופא בקופת חולים אשר לא התייחס לסימפטומים, לא הפנה לרופא מומחה או לחדר מיון או תביעה נגד בית חולים אשר רופאיו התרשלו באבחון או התעכבו במתן הטיפול המתאים.

דוגמאות למקרים של רשלנות רפואית באבחון גידול במוח או עיכוב בטיפול :

  • אי הפניית המטופל למומחה בתחום הנוירולוגיה חרף התלונות החוזרות ונשנות.
  • אי הפנייה לבדיקות נדרשות, כגון בדיקת CT או MRI.
  • אבחנה שגויה של מצבו המטופל או טעות באבחון.
  • פענוח רשלני של בדיקות ההדמייה או התייחסות רשלנית לתוצאות שנמסרו.
  • עיכוב במתן הטיפול המתאים.
  • עיכוב בביצוע ניתוח דחוף לנוכח מהות ואופיו של הגידול והתסמינים בפועל.
  • אבחון שגוי של סוג הגידול במוח.
  • טיפול רשלני להסרת הגידול במוח.

תביעה בגין רשלנות רפואית באבחון גידול במוח

תביעת רשלנות רפואית באבחון גידול במוח הינה תביעה אזרחית נזיקית שמטרתה קבלת פיצויים בגין נזקי גוף שנגרמו למטופל כתוצאה מאותה רשלנות או מחדל של הרופאים המטפלים.

כצעד ראשון בבירור תביעת רשלנות רפואית, יש לאסוף את מלוא החומר הרפואי הרלוואנטי, לנתח ולבחון אותו, לברר את  העובדות הנחוצות ולאחר מכן לפנות להתייעצות מסודרת עם מומחה רפואי בתחום הספציפי, ובמקרים אלה לרוב מדובר בנוירולוג או נוירוכירורג.

תביעות רשלנות רפואית בתחום זה הינן תביעות מורכבות המצריכות ידע רפואי משפטי, מיומנות וניסיון רב הן בנוגע לצורך הוכחת רשלנות הרופאים והן לצורך הוכחת הנזק ושאלת גובה הפיצוי שמגיע למטופל, כאשר לרוב מדובר בנזקים קשים ובפגיעה בלתי הפיכה באיכות חייו של המטופל.

לפיכך, במידה ואתם חודשים ברשלנות רפואית באבחון גידול במוח או ברשלנות בטיפול בגידול במוח, מומלץ לפנות אל עורך דין רשלנות רפואית מנוסה ומיומן.

כאמור לעיל, אומנם מדובר בתביעות מורכבות, אך עו”ד מיומן יידע לברר את התביעה ולהעריך את סיכוייה, ובמקרים המתאימים לנהלה ולהוכיחה. לעניין זה מומלץ לקרוא בהרחבה את המאמר שכותרתו: הוכחת רשלנות רפואית.

ניסיון משרדנו בתביעות רשלנות רפואית

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נפגעי רשלנות רפואית, כאשר במהלך השנים, צבר משרדנו ניסיון וידע רב הן בתחום המשפטי והן בתחום הרפואי דבר המסייע בניהול תביעות רפואיות בהן עוסק המשרד.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג נכים קשים הסובלים ממוגבלות רבה, זקוקים לעזרת הזולת וצרכים מיוחדים רבים כאשר המטרה בתביעות אלה הינה השגת פיצוי אשר יוכל לאפשר לנפגע לשקם את חייו ככל הניתן, לספק לו את מלוא צרכיו המיוחדים עקב מוגבלותו ולאפשר לו איכות חיים מירבית.

ניתן לפנות להתייעצות ראשונית להערכת סיכויי התביעה ושוויה לעו”ד אורי דלאל בטל’: 0544-485312 או בדוא”ל : [email protected].

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל

054-4485312 [email protected]

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support