לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454
לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454

ניהול תביעת רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית – כיצד מתחילים ? 

תביעת רשלנות רפואית הינה תביעה אזרחית לקבלת פיצויים כספיים בגין נזקי גוף שנגרמו כתוצאה מהתרשלות או מחדל של רופא או איש צוות רפואה. במקרים של רשלנות רפואית עשוי להיגרם למטופל נזק חמור עם פגיעה תפקודית קשה, ובהתאם גם הפיצויים הכספיים עשויים להיות גבוהים מאוד. תביעות רשלנות רפואית הינן תביעות מורכבות הדורשות מומחיות וניסיון רב לצורך הגשתן וניהולן.

לצורך הערכת הסיכויים להגשת תביעת רשלנות רפואית מומלץ לפנות מוקדם ככל האפשר לעורך דין רשלנות רפואית עם ידע וניסיון רב בתביעות אלה. לרוב פגישת ייעוץ עם עורך דין לרשלנות רפואית אינה כרוכה בתשלום אך מומלץ לברר זאת מראש. משרדנו צבר ידע רפואי ומשפטי רב במהלך השנים, ובמהלך פגישת הייעוץ נברר עמכם את העובדות והפרטים הרלוואנטיים למקרה, נדע לשאול אתכם את השאלות הרלוואנטיות ולמקד את טענותיכם. לצורך השלמת התמונה, והערכת סיכויי התביעה, יהיה מקום לאסוף את כל החומר הרפואי הדרוש ולנתח אותו באופן יסודי ומעמיק.

לאחר השלמת איסוף התיעוד הרפואי, יהיה מקום להתייעץ עם מומחה רפואי מתאים לצורך בחינת  סיכויי התביעה. חשוב להדגיש שבהתאם לדין, כל טענה רפואית צריך להוכיח באמצעות חוות דעת רפואית ערוכה כדין, ולכן איתור המומחה הרפואי המתאים וגיבוש חוות הדעת הינו שלב חשוב מאוד בתביעות רשלנות רפואית. משרדנו עובד עם מיטב המומחים הרפואיים בארץ אשר במקרים המתאימים (ורק במקרים המתאימים) כותבים חוות דעת המסייעות לביסוס התביעה והוכחתה. כמובן, שאנו נעדכן אתכם בדבר זהות המומחה העלויות המבוקשות על ידו מראש, לצורך קבלת אישורכם.

כדי להוכיח תביעת רשלנות רפואית יש צריך להוכיח התרשלות של הרופאים או המוסד הרפואי המטפל, נזק שנגרם למטופל וקשר סיבתי בין אותה התרשלות לנזק שנגרם. לכן, לעיתים, רבות יש צורך ביותר  מחוות דעת רפואית אחת. כך לדוגמא, כאשר לצורך הוכחת הרשלנות יש צורך בחוות דעת מתחומי רפואה שונים, או כאשר נדרשת חוות דעת נפרדת בשאלת הנזק וכו’.

הגשת תביעת רשלנות רפואית וניהולה

לאחר השלמת מערך חוות הדעת הרפואיות, ניתוח משפטי של עילות התביעה ושל הנזקים שנגרמו למטופל וצרכיו כתוצאה מהפגיעה, ניתן יהיה ניתן להגיש כתב תביעה מבוסס ומפורט. תביעות שבהן סכום הנזק מוערך בפחות מ – 2,500,000 ש”ח יוגשו לבית משפט השלום, בעוד שתביעות שבהן סכום הנזק מוערך ביותר מ-2,500,000 ש”ח יוגשו לבית משפט המחוזי.

לאחר הגשת כתב התביעה, והמצאתו לנתבע/נתבעים, הנתבע יגיש כתב הגנה מטעמו כאשר גם הנתבע יצרף חוות דעת רפואיות לצורך תמיכה בטענותיו, לרבות בשאלת הנזקים והצרכים המיוחדים של המטופל כתוצאה מהפגיעה. כמו כן, הצדדים יפעלו לצורך השלמת הליכים מקדמיים, כגון החלפת מסמכים, שאלונים וכו’. פעמים רבות הצדדים עשויים להתבקש להגיש תחשיבי נזק בסיומם בית המשפט יציע הצעת פשרה, או שהצדדים מופנים להליך של גישור (ככל שהדבר מוסכם על הצדדים). במידה והצדדים לא מגיעים להליך של פשרה ייקבעו מועדי הוכחות לשמיעת כל ראיות הצדדים.

משך ניהול תביעת רשלנות רפואית עשוי להשתנות ממקרה למקרה, בין היתר, בהתאם למידת מורכבות התיק, מידת המחלוקות בין הצדדים, סיכויי התביעה, גודל הנזק שנגרם ועוד. ככלל, תביעות אלה, צפויות להימשך מספר שנים, אם כי כל מקרה לגופו, ובהחלט כבר היו לנו תביעות שהסתיימו בפיצויים של מיליוני ש”ח תוך פחות משנה מיום הגשת התביעה (לצד תביעות אחרות שנמשכו שנים…).

משרדנו בעל ניסיון רב בניהול תביעות רשלנות רפואית מורכבות וייצוג נפגעים אשר נגרמו להם נזקי גוף קשים בכל תחומי הרפואה. להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל בטל’: 0544-485312 או בדוא”ל: [email protected].

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל

054-4485312 [email protected]

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support