לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454
לייעוץ משפטי בנושא רשלנות רפואית - 03-940-5454

חוות דעת של מומחה בתביעת רשלנות רפואית

Male Doctor Hand Abstract with Lab Coat and Stethoscope.
אחד השלבים החשובים ביותר בניהול תביעת רשלנות רפואית הוא איתור המומחה הרפואי המתאים ועריכת חוות דעת רפואית ערוכה כדין המבססת היטב את טענות התביעה.

 החובה לצרף חוות דעת רפואית לתביעת רשלנות רפואית

 כדי להוכיח תביעת רשלנות רפואית על התובע להוכיח כי הצוות הרפואי פעל בניגוד לפרקטיקה הרפואית המקובלת וכי התרשלות זו היא אשר גרמה לנזקים שנגרמו לתובע. לרוב, מדובר בטענות שיש להוכיחן הן במישור הרפואי והן במישור המשפטי.

 בהתאם לתקנה 127 לתקנות סדר הדין האזרחי, ככלל, לצורך הוכחת הטענות הרפואיות יש לצרף חוות דעת של מומחה רפואי ערוכה כדין.

 לפיכך על תובע המגיש תביעת רשלנות רפואית לצרף לתביעתו חוות דעת רפואית כדי לתמוך בטענותיו. ללא חוות דעת רפואית, וככל שלא ניתן פטור מהגשת חוות דעת על ידי בית המשפט, לא ניתן יהיה להוכיח טענות רפואיות.

 לעיתים, יש צורך בצירוף יותר מחוות דעת רפואית אחת לצורך ביסוס טענות התביעה בתביעות רשלנות רפואית. כך למשל באותם מקרים שבהם נגרמו נזקים במספר תחומי רפואה (כגון: נפגע הסובל מנזק גופני ונזק נפשי או מנזקים באיברים שונים או פגיעה רב תחומית וכו’), או במקרים שבהם יש צורך במומחה מתחום אחד לצורך הוכחת שאלת הרשלנות ובמומחה אחר לצורך שאלת הקשר הסיבתי והנזק.

כך לדוגמא בתביעת רשלנות רפואית במקרים של לידת ילד עם צרכים מיוחדים עקב רשלנות רפואית בהריון או רשלנות רפואית בלידה ייתכן ויהיה צורך לצרף חוות דעת של גניקולוג או גנטיקאי לצורך הוכחת רשלנות הצוות הרפואי וחוות דעת נוספת של נוירולוג ילדים או מומחה אחר לצורך הוכחת הקשר הסיבתי והנזקים שנגרמו לאותו יילוד, אחוזי הנכות והצרכים להם הוא יזדקק עד לאריכות ימי חייו.

 החשיבות של חוות דעת מומחה בתביעות רשלנות רפואית

 אחד השלבים החשובים ביותר בניהול תביעת רשלנות רפואית הינו בחירת המומחה הרפואי המתאים לתמיכה בטענות התביעה וגיבוש והגשת חוות דעת רפואית אשר תתמוך ותבסס את טענות התביעה. חוות דעת רעועה או בלתי מבוססת עלולה להכשיל את התביעה ולשמוט את הקרקע מתחת לכל טענות התביעה. לפיכך, חשוב מאוד לתת את הדעת למידת ניסיונו של המומחה עורך חוות הדעת, מידת הוותק שלו, הידע שלו בתחום הרפואי הרלוואנטי, והאופן בו הוא כותב חוות דעת ומעיד בבית המשפט. מניסיוננו, לא תמיד המומחה הרפואי “הטוב ביותר” הוא בהכרח גם העד הטוב ביותר. לכן מומלץ לנפגע השוקל להגיש תביעת רשלנות רפואית לפנות לעורך דין רפואי לצורך איתור המומחה הרפואי המתאים לתמיכה בתביעה.

 לאחר עריכת חוות הדעת הרפואיות והגשת תביעת רשלנות רפואית, עומדת לנתבעים האפשרות להגיש חוות דעת רפואיות מטעמם לצורך ביסוס טענותיהם והדיפת טענות התביעה. לרוב, לנתבעים אין בעיות של תקציב או קושי במציאת מומחים, ולכן חשוב לפנות למומחה אמין ומקצועי אשר יהיה מוכן לכתוב חוות דעת רק באותם מקרים בהם הוא מאמין כי אכן היתה רשלנות, וזאת כדי להימנע ממצב שבו מוגשת תביעת סרק תוך גרימת הוצאות מיותרות.

לכל אחד מן הצדדים עומדת הזכות לחקור את המומחה של הצד שכנגד ובלבד שהודיע על כך בהתאם לדין. באותם מקרים שבהם ישנם פערים גדולים בין חוות הדעת של המומחים מטעם הצדדים ייתכן ובית המשפט ישקול למנות מומחה רפואי.

הקושי במציאת מומחה לתביעת רשלנות רפואית

 כאמור לעיל, לצורך הוכחת תביעת רשלנות רפואית יש להסתייע בחוות דעת של מומחה בתחום המתאים. אלא שקשה מאוד לאתר מומחים אשר יסכימו לכתוב חוות דעת לתמיכה בתביעות רשלנות רפואית. יש לכך סיבות רבות, ובין היתר: הרצון של מומחים להימנע מכתיבת חוות דעת כנגד קולגות, החשש של מומחים שמא הגלגל יסתובב ובמידה והיום הם כותבים חוות דעת המבססת רשלנות כנגד עמיתים למקצוע ייתכן וביום אחר הם ימצאו עצמם בצד השני, ישראל היא מדינה קטנה וכולם מכירים את כולם, שיקולים כלכליים, חוסר עניין, אי נכונות לעמוד בפני חקירה בבית המשפט על אי הנעימות הכרוכה בכך ועוד.

 לעיתים , המומחים גם מנועים לכתוב חוות דעת. כך לדוגמא רופא של קופת חולים כללית לא יוכל לכתוב חוות דעת המבססת טענות רשלנות כנגד שירותי בריאות כללית, גם אם לא מדובר באותו סניף או כאשר התביעה מוגשת כנגד אחד מבתי החולים של שירותי בריאות כללית, כגון: תביעה נגד בית חולים בילינסון, תביעה נגד בית חולים שניידר, תביעה נגד בית חולים סורוקה, תביעה נגד בית חולים העמק וכו’. גם עובד בבית חולים ממשלתי לא יוכל לכתוב חוות דעת כנגד בית חולים ממשלתי אחר. כך למשל רופא העובד בבית חולים שיבא לא יוכל לכתוב חוות דעת כנגד בית חולים איכילוב או בתביעה נגד בית חולים אסף הרופא, תביעה נגד בית חולים הלל יפה, תביעה נגד בית חולים וולפסון, תביעה נגד בית חולים ברזילי, תביעה נגד בית חולים רמב”ם, תביעה נגד בית חולים הגליל המערבי וכו’. ישנם מספר מקצועות ייחודיים שבהם בהתאם להוראות בג”ץ כן ניתן יהיה לקבל חוות דעת של רופא בבית חולים ממשלתי כנגד בית חולים ממשלתי אחר (כגון: גנטיקה, נוירולוגיית ילדים וכו’).

 מעבר לקושי הרב במציאת המומחה המתאים, יש לקחת בחשבון גם את עלות חוות הדעת, כאשר זוהי ההוצאה העיקרית בתביעת רשלנות רפואית, כאשר עלות חוות הדעת עשויה להשתנות בהתאם לזהות המומחה, התחום הרפואי בו נדרשת חוות הדעת והיקף העבודה, כאשר חוות הדעת עשויה לנוע בין אלפי ש”ל ועד ל – 20,000  ₪.

העבודה של משרדנו עם מומחים רפואיים

משרדנו בעל ניסיון רב בתחום הרשלנות הרפואית ואנו עומדים בקשרי עבודה שוטפים עם בכירי המומחים ברפואיים בארץ בכל התחומים, אשר במקרים הראויים מגישים חוות דעת התומכות ומבססות את טענות התביעות המוגשות על ידי משרדנו ומאפשרות ניהול תביעת רשלנות רפואית בעלת סיכויי הצלחה ראויים.

משרדנו צבר ידע רפואי נרחב, דבר המאפשר לנו לשקול את חוות הדעת בעין ביקורתית, ובהמשך לבחון את חוות הדעת של המומחים מטעם הנתבעים, תוך ניתוח הפרקטיקה הרפואית, המאמרים הרפואיים, ניירות העמדה הרלוואנטים בתחום ועוד.

 נפגעת מרשלנות רפואית ? זקוק לחוות דעת של מומחה לצורך ביסוס תביעת רשלנות רפואית ?

לייעוץ ראשוני לצורך הערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל בטל’: 0544-485312 או בדוא”ל: [email protected].

רשלנות רפואית בניתוח בקע מפשעתי (הרניה)

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

להערכת סיכויי התביעה ושוויה ניתן לפנות לעו”ד אורי דלאל

054-4485312 [email protected]

Call Now Button
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support